Trwa niestandardowa kampania społeczna WYRZUCONE.PL


Liczba bezdomnych psów i kotów w ciągu ostatnich 10 lat wzrosła aż o ¼. Obecnie przekracza 3 000 000. Jednak te wstrząsające dane rzucają światło na zaledwie część problemu.

Liczba bezdomnych psów i kotów w ciągu ostatnich 10 lat wzrosła aż o ¼. Obecnie przekracza 3 000 000. Jednak te wstrząsające dane rzucają światło na zaledwie część problemu – bezpańskie zwierzęta schwytane przez hycli lub umieszczone w schroniskach zwykle czekają bowiem fatalne warunki bytowe.
 
Kampania społeczna „wyrzucone.pl” zwraca uwagę na zazwyczaj niedostrzegane, milczące cierpienie zwierząt, które bezgranicznie ufają udziom, a które skazywane są na porzucenie, często z niezwykle błahych powodów. Akcja promuje odpowiedzialną adopcję lub zakup czworonożnego przyjaciela.
 
Kampania „wyrzucone.pl” w niestandardowy sposób uświadamia, że decyzja o przyjęciu pod swój dach czworonoga to decyzja niezwykle ważna, odpowiedzialna i przede wszystkim – nieodwracalna. Tak istotny krok podejmowany pod wpływem impulsu najczęściej kończy się fizycznym i psychicznym cierpieniem zwierzęcia. Młode psy i koty szybko przestają być małe i bezproblemowe. Dla wielu ludzi jedynym rozwiązaniem w takich
okolicznościach jest wyrzucenie pupila na ulicę, przywiązanie go do drzewa w lesie lub pozostawienie w schronisku gdzie, jak wykazuje raport NIK, w większości przypadków zwierzęta bezgranicznie cierpią i przedwcześnie umierają.
 
Głównym nośnikiem kampanii są rozwieszane w przestrzeni miejskiej ogłoszenia ze zrywkami. Intrygujące, kolorowe, z pozoru słodkie plakaty z kociakiem czy psiakiem mają jednak inny, o wiele mniej uroczy przekaz: „Właśnie decydujesz o losie zwierzaka. Pamiętaj, że twoja decyzja jest nieodwracalna”. I taki właśnie napis widnieje na odwrocie zrywek.
 
Kampania nie jest akcją komercyjną, nie stoi za nią żaden sponsor. Całość przygotowała własnym sumptem agencja Polymus i  zaprzyjaźnione z nią osoby.

„Wyrzucone.pl”– fakty:

• Prawie 14 000 rozdanych plakatów;
• Ponad 21 000 polubień na Facebooku;
• Ponad 2100 osób, które zgłosiły się do pomocy;
• Blisko 61 000 odsłon strony www.wyrzucone.pl.
 
Wspominali o nas: TVN24, Polsat News, Polskie Radio Trójka, Polskie Radio 24, MUZO.PL, Radio Eska, Tok FM, IAR, Newsweek.pl, Wyborcza.pl, Radio RDC, Kocie Sprawy.
 
Znane osoby, które popierają akcję: Stanisław Soyka, Beata Sadowska, Stanisław Tym, Adam Wajrak, Kora i Kamil Sipowicz, Beata Pawlikowska, Agata Buzek, Kazimiera Szczuka, Maja Ostaszewska, Magdalena Cielecka, Rafał Mroczek, prof. Magdalena Środa, Dorota Sumińska, Dorota Warakomska, Joanna Krupa, Dawid Woliński, Sylwia Nowak.
 
Kluczowe komunikaty kampanii społecznej „Wyrzucone.pl”:

·         Nie wyrzucaj – porzucanie zwierząt jest przestępstwem (ustawa o ochronie zwierząt art. 6 ust. 2 punkt 11) i jest kwalifikowane jako znęcanie się.
·         Zwierzę to nie zabawka! Nie adoptuj i nie kupuj go jako prezentu lub pod wpływem impulsu.
·         Nie ulegaj modzie na czworonożne maleństwa – pięcio- czy sześciotygodniowe zwierzęta są zdecydowanie za młode na oderwanie od matki.
·         Zahamuj rozmnażanie. Zwiększony popyt na małe zwierzęta nakręca bezlitosną spiralę hodowlaną.
·         Uważaj na pseudohodowle – nawet 500 000 psów „w typie rasy” rocznie produkują podziemne rozmnażalnie.
·         Nie kupuj – adoptuj! Schroniska są przepełnione zwierzętami. Również rasowymi. One też czekają na lepsze życie.  
·         Porażające statystyki – według oficjalnych danych w polskich schroniskach przebywa około 100 000 zwierząt.
·         Pamiętaj – w schronisku nie przeżywa co czwarty pies i co drugi kot.
·         Zwierzęta czują: strach, głód, zimno, pragnienie, samotność, ból. Nie krzywdź – nie wyrzucaj!
·         Wstydliwy fakt – Polska jako jeden z nielicznych krajów nie podpisała Europejskiej Konwencji Ochrony Zwierząt Domowych.
 
Kampania, oprócz wykorzystywania plakatów rozwieszanych w przestrzeni miejskiej, komunikuje się głównie w Internecie:
• na stronie: www.wyrzucone.pl/,
• na facebookowym profilu: www.facebook.com/wyrzuconepl,
• na Youtube:
http://app.getresponse.com/click.html?x=a62b&lc=KHMfG&mc=IC&s=vaDTl&u=1gC&y=p&
• oraz na Instagramie: instagram.com/wyrzucone.pl.