7 sierpnia w Warszawie przed Arkadią zapanowała wyjątkowa atmosfera. WHISKAS® zaprosił opiekunów do „Kociego Mrraju” – miejsca, gdzie koty, choć niewidoczne, były absolutnie wszędzie: w quizach, rozmowach, opowieściach, prezentach i… sercach uczestników.
Główną atrakcją była interaktywna strefa Quizu Osobowości Kota. Uczestnicy, odpowiadając na pytania inspirowane zachowaniem swoich pupili, mogli poznać dominujący typ osobowości swojego kota i przenieść się do jednej z pięciu cyfrowych „kocich krain szczęścia”. Była Drobiowa Dolina dla aktywnych, Wyspa Aromatów dla ciekawskich czy Równina Rozpieszczania dla tych, którzy bez czułości nie wyobrażają sobie dnia.




Na miejscu czekały także wyjątkowe atrakcje: strefa relaksu, aromatyczna kawa, fotobudka i spotkania z behawiorystką, z którą można było porozmawiać o tym, co naprawdę kryje się za kocim „miau”.
– Cieszę się, że mogliśmy zaprosić wszystkich do tego wyjątkowego miejsca, gdzie czekała m.in. strefa quizu osobowości kota i możliwość porozmawiania z behawiorystką. Jest niezmiernie budujące, że tak wielu mieszkańców Warszawy i miłośników kotów odpowiedziało na nasze zaproszenie. Dziękujemy za obecność i wspólne świętowanie miłości do kotów – mówi Marzena Ignaczak, dyrektorka ds. kontaktów zewnętrznych w Mars Polska.




Kot, który myśli i czuje. Czego dowiedzieliśmy się z badań?
Wydarzenie było częścią kampanii WHISKAS® „Koci Mrraj”, której fundamentem jest ogólnopolskie badanie „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów”, przeprowadzone wśród polskich opiekunów. Z wyników jasno wynika jedno: koty mają osobowość – i to jaką!
Aż 87% opiekunów uważa, że ich pupil ma unikalny charakter, a 63% twierdzi, że ta osobowość zmienia się zależnie od nastroju kota. Co ciekawe, zdaniem Polaków, aż 26% kotów łączy w sobie cechy różnych typów, co tylko potwierdza, jak wyjątkowe i różnorodne są kocie charaktery.
W wynikach udało się zidentyfikowanych 5 typów kociej osobowości:
-
Kot rozpieszczony – czuły i łaknący kontaktu (27%),
-
Kot niezależny – ceniący spokój i własne ścieżki (19%),
-
Kot ciekawski – odkrywca świata (16%),
-
Kot skory do zabawy – wulkan energii i figlarny towarzysz (8%),
-
Kot aktywny – szybki, skaczący, żywiołowy (4%).




Kampania „Koci Mrraj” to nie tylko quiz i zabawa, to także edukacja. WHISKAS® pokazał, że koty mówią „kocham cię” na wiele subtelnych sposobów, trzeba tylko nauczyć się ich słuchać! Według badań, najczęstsze oznaki kociej miłości to: mruczenie (53%), ocieranie się o nogi (42%), spanie w pobliżu opiekuna (40%), ugniatanie łapkami (31%) oraz odsłanianie brzuszka (21%). Tylko 1% kotów, według deklaracji opiekunów, nie okazuje wprost swojej miłości. Aż 80% z nas chciałoby wiedzieć, co myśli nasz mruczek.
Koci Mrraj – z wydarzenia do codziennego życia
Koty, by czuć się szczęśliwe, potrzebują zrozumienia, przestrzeni do wyrażania siebie oraz rutyny, która odpowiada ich naturze. To nie „trudne zwierzęta”, tylko unikalne osobowości, które zasługują na uwagę i szacunek.
– Podobnie jak ludzie, koty mają swoje osobowości – a ta indywidualność kształtuje ich zachowanie, od sposobu, w jaki wchodzą z nami w interakcję, po preferencje żywieniowe – tłumaczy dr Tammie King, behawiorystka z Instytutu Nauki o Zwierzętach WALTHAM™.
Choć event trwał jeden dzień, jego przesłanie zostaje z nami na dłużej: każdy kot to świat, który warto poznać. A najlepszą drogą do zrozumienia kota jest obserwacja, cierpliwość i indywidualne podejście. Wszystkich, którzy nie mogli pojawić się na miejscu, WHISKAS® zaprasza do odwiedzenia strony: shine.waltham.com, gdzie można zrobić Quiz Osobowości Kota i poznać inspiracje do budowania prawdziwie kociego szczęścia.
Artykuł powstał we współpracy z Mars Petcare Polska.