Millenialsi wolą mieć zwierzęta niż dzieci. Chętniej decydują się na… koty!

Pola Bajera

Pola Bajera

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Badania potwierdzają, że millenialsi wolą mieć koty. Pokolenie 1976-2000 częściej niż na dzieci decyduje się na mruczących pupili.

millenialsi wolą mieć koty

Fot. Shutterstock

Generacja Y, czyli osoby urodzone między 1976 a 2000 rokiem, coraz rzadziej decyduje się na dzieci. W zamian za to częściej i chętniej sprawiają sobie kocie pociechy. Millenialsi wolą mieć koty – nowe badania to potwierdzają. Przyjrzyjmy się bliżej temu powszechnemu zjawisku i sprawdźmy, co jeszcze charakteryzuje to pokolenie w kontekście opieki nad zwierzętami.

Interesujące wyniki badań

Według badania National Pet Products Association National Survey of Pet Owners millenialsi są najliczniejszą grupą opiekunów zwierząt w Stanach Zjednoczonych. Jak pisze consumeraffairs.com, badanie polegało na zbadaniu 1000 opiekunów zwierzaków. Połowa z nich była właśnie z pokolenia millenialsów (inaczej: pokolenia Y) – w wieku od 27 do 42 lat.

Mruczek jak brat

Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące swoich uczuć w stronę pupili. Bardzo odważnym punktem ankiety było pytanie o to, czy opiekun kocha zwierzaka bardziej niż któregoś członka rodziny. Aż 57% millenialsów odpowiedziało, że kocha swojego zwierzaka bardziej niż brata lub siostrę. Natomiast 50% stwierdziło to samo w kontekście swojej własnej matki, 41% – ojca, a aż 30% – na temat swojego partnera bądź partnerki.

Kocie dziecko

Co szokujące, ponad połowa pokolenia Y (aż 58%) chciałaby mieć zwierzaki domowe bardziej niż dzieci. Natomiast w starszym pokoleniu X odsetek ten wynosi 10 procent mniej. Ciekawe jest to, że 63% millenialsów wolałoby mieć kota bardziej niż dziecko – to o 3 procent więcej niż w przypadku psa. Kociarze górą!

Wszystko ma swoją cenę…

Ile bylibyście w stanie wydać na swojego kota? Sądzicie, że zapłacilibyście każdą cenę, żeby zwierzakowi było dobrze lub by sfinansować jego leczenie? Aż 60% badanych przedstawicieli pokolenia Y odpowiedziało z dużą pewnością, że byłoby w stanie zapewnić odpowiednie leczenie swojemu zwierzakowi w przeciągu następnego miesiąca. Natomiast 49% ankietowanych zadeklarowało, że podjęłoby się drugiej pracy na część etatu, jeżeli nie dałoby rady zapewnić należytej pomocy zdrowotnej pupilowi. 29% opiekunów sprzedałoby wówczas biżuterię, a 25% – swój własny samochód. Millenialsi przyznali, że wydają na swojego zwierzaka ok. 198 dolarów amerykańskich miesięcznie (ok. 860 złotych). Znaczna większość, bo aż 85% opiekunów kotów, zadeklarowała, że bierze pod uwagę komfort mruczka przy wyborze nowego miejsca zamieszkania. Jak widać, koty kształtują wiele sfer życiowych wśród przedstawicieli pokolenia millenialsów.

źródło: https://www.consumeraffairs.com/pets/pets-are-family.html

Podziel się tym artykułem:

Pola Bajera
Pola Bajera

Mam na imię Pola. Ukończyłam Filologię Polską na UW, a obecnie kontynuuję ten kierunek na studiach magisterskich. Zaczęłam też drugie studia z Hispanistyki. Uwielbiam zwierzęta, podróże, kuchnie świata i poezję – piszę też swoją własną. Moja ulubiona rasa kota to devon rex.

Koty i Psy - E-booki (1).png

Pobierz darmowy poradnik!

Zapisz się na newsletter i odbierz ebook „Poznaj całą prawdę o kotach” całkowicie za darmo

Zapisz się