Kotka Karla Lagerfelda wydaje własną książkę oraz kolekcję ubrań i kosmetyków


To nie jest zwykły kot domowy. To jest Choupette, największa gwiazda wśród zwierząt swoich czasów. "Byli Lassie, Bubbles, Flipper, Dolly... Ale nawet oni nie doczekali się książki o swoim życiu. A o jednej Choupette będzie 128-stronicowa publikacja".

To nie jest zwykły kot domowy. To jest Choupette, największa gwiazda wśród zwierząt swoich czasów. „Byli Lassie, Bubbles, Flipper, Dolly… Ale nawet oni nie doczekali się książki o swoim życiu. A o jednej Choupette będzie 128-stronicowa publikacja” – donosi „Daily Telegraph”.
Jesienią na rynku pojawi się „Choupette: The Private Life of a High-Flying Fashion Cat”, która opowie o jej światowym życiu. Choupette wypuści też na rynek własną kolekcję mody i kosmetyków. Trwają właśnie sesje zdjęciowe, których główną modelką jest Choupette.

Choupette to ukochana biała kotka Karla Lagerfelda. W 2011 roku model Baptiste Giabiconi, muza wielkiego kreatora mody, zostawił ją pod jego opieką, kiedy wyjechał na Boże Narodzenie. Karl zakochał się w Choupette i już jej nie oddał. Kreator wyznał nawet, że tak bardzo zakochał się w swojej kotce, że gdyby mógł, to by się z nią ożenił, ale prawo nie przewiduje małżeństw ludzi i zwierząt.

To pierwsza (i jedyna) kobieta w moim życiu. Dwa tygodnie przyglądałem się jej z daleka, bo wydawało mi się, że jest zbyt słodka, ale potem zapragnąłem z nią zamieszkać na stałe. I dałem jej na imię Choupette, co po francusku znaczy „kochanie” – główny projektant domu mody Chanel opowiada w wywiadzie dla branżowego magazynu „WWD”.

Choupette jest bez wątpienia kotem wyjątkowym. Prawdziwą księżniczką świata mody. Ma iPada, własny odrzutowiec, ochroniarza, szofera, służbę na każde miauknięcie, profile na Twitterze i Instagramie, dwie pokojówki: jedna na dzień, druga na noc, bo kotka nie lubi być sama. Jej ulubiona opiekunka, Madame Françoise, codziennie prowadzi dziennik, w którym odnotowuje każdy ruch Choupette. Kotka ma też osobistego weterynarza – Madame Horn, która reaguje na jej wszystkie złe nastroje. Ma też własnego kucharza, a posiłki zjada przy stole na naczyniach najbardziej luksusowych marek: Goyard czy Louis Vuitton. Karl nie wyobraża sobie bez niej życia.

Nie chce jeść na podłodze, dlatego lunch i kolację zjada, siedząc ze mną przy stole. Śpi ze mną na tej samej poduszce. Zachowuje się jak zepsuta kobieta – śmieje się Karl.

Choupette jest podobno niezwykle inteligentna. Potrafi korzystać z iPada, ale bojkotuje telewizję, odwracając się wymownie tyłem do ekranu. Docenia dobrą literaturę. – A jak nie śpi, to słucha muzyki. Panna Choupette kocha latynoskie dźwięki, ale nienawidzi opery.” – dodaje Karl.

Jej status celebrytki kreują media – nie tylko jest bohaterką artykułów, ale i modelką sesji zdjęciowych; regularnie pozuje dla „Vogue’a” i „Harper’s Bazaar”. Doczekała się też własnej kolekcji mody i akcesoriów. Linia obejmuje czapki, szaliki, rękawiczki, torby, pokrowce na smartfony i tablety, a także breloczek. Można kupić jedynie w sklepach Karla Lagerfelda w Paryżu, Berlinie, Monachium, Amsterdamie, Pekinie, Szanghaju i Antwerpii. Ceny od 45 euro (za wełnianą czapkę z uszami i wąsami) do 340 euro za skórzaną torebkę na zakupy.

Zimą na rynku ma pojawić się limitowana kolekcja makijażu dla japońskiej marki Shu Uemura. Linia o nazwie Shu-Pette będzie się składać m.in. z futrzanych sztucznych rzęs i lakieru do malowania pazurów. „Może to dziwne, ale to pierwszy raz, gdy domowy zwierzak współpracuje z międzynarodową marką kosmetyczną” – zauważył magazyn „Marie Claire”.
Jak donoszą media, kosmetyki mogą mieć związek ze słynnymi cytatami kotki, np. „queen of catnaps” czy „social media’s most wanted”.

Luksusowe życie Choupette zostanie opisane w książce wydawnictwa Thames & Hudson. „Choupette: The Private Life of a High-Flying Fashion Cat” i będzie zawierać sekcje dotyczące diety, urody, zdrowia i mody, a także zapiski jej ulubionej pokojówki i osobistego weterynarza. Słowom mają towarzyszyć zdjęcia zrobione przez Lagerfelda, również te u boku sławnych modelek, jak Laetitia Casta i Linda Evangelista.

Książka o luksusowym życiu Choupette ma pojawić się w sprzedaży od 15 września 2014 i będzie kosztować 10 euro.
 

źródło: internet, TVN24