RSPCA w reklamie społecznej


Nietypowe akcje nawołujące do pomagania zwierzętom - to często bardzo sugestywna, świetna warsztatowo praca reklamowa. Potrzaskana łapa psa, koń z pękniętym tułowiem, ukruszone kocie ucho - porcelanowe figurki potłuczono na kawałki i rozrzucono bezładnie.

Nietypowe akcje nawołujące do pomagania zwierzętom – to często bardzo sugestywna, świetna warsztatowo praca reklamowa.

Poniżej dwa przykłady akcji billboardowych RSPCA.

1. POMAGAMY POZBIERAĆ SIĘ. Akcja z 2011r.

Potrzaskana łapa psa, koń z pękniętym tułowiem, ukruszone kocie ucho – porcelanowe figurki potłuczono na kawałki i rozrzucono bezładnie. To symboliczne przedstawienie zwierząt, które doświadczały zaniedbania albo były ofiarami przemocy.

Billboardy opublikowane w lutym br. opatrzone są jednym hasłem „We pick up the pieces” ("Pomagamy pozbierać się"). Zostały wykonane przez agencję Ogilvy z Melbourne na zlecenie fundacji walczącej z okrucieństwem wobec zwierząt – RSPCA Victoria (Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals). RSPCA „zbiera do kupy” porcelanowe kawałki za pomocą pieniędzy przekazywanych jej  w postaci darowizn. Akcja ma zwrócić uwagę na problem okrutnego traktowania zwierząt. Ma także zachęcić odbiorców do przesyłania dowolnych sum na konto fundacji, przekazywanych potem na schronisko, w którym zwierzęta dochodzą do zdrowia po traumatycznych przeżyciach.

 

2. ŻYWE ZABAWKI. akcja z lutego 2008r.

Żywe zabawki w smutnych przestrzeniach – królik nakręcany pokrętłem, pies na samochodowych kółkach i kot na baterie – były bohaterami kampanii przebiegającej pod hasłem "Pets aren’t toys. Please think before you buy your child a pet" ("Zwierzęta to nie zabawki. Proszę pomyśl, zanim kupisz dziecku zwierzę") przygotowanej przez agencję JWT Sydney dla australijskiego oddziału organizacji The Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (Królewskie Stowarzyszenie Zapobiegania Przemocy Wobec Zwierząt).

RSPCA, jedna z najbardziej znanych instytucji dbających o byt zwierząt na świecie, skierowała swoją kampanię do rodziców, którzy planują kupić swojemu dziecku zwierzę. Przekonywała, że decyzja o zakupie zwierzęcia zasługuje na głęboką refleksję i wymaga dużej odpowiedzialności. Zwierzęta z reklam przeobrażone w porzucone i osamotnione zabawki, które szybko nudzą się dzieciom, stanowiły przestrogę. Zakup zwierzęcia powinien być przemyślany, nieprzypadkowy oraz wcześniej zaplanowany z dzieckiem i resztą domowników.

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

fot. RSPCA