20.08.2021
Ta urocza reklama działa nie tylko na ludzkie, ale i na kocie zmysły! Zobaczcie i posłuchajcie sami
Nikoletta Parchimowicz
Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
Najnowsze dzieło Whiskas stworzyli profesjonaliści światowej sławy. Reklama jest tak urocza, że nie sposób, by się nie podobała. Dodatkowo muzyka do niej skomponowana działa na kocie zmysły! A to jeszcze nie wszystkie innowacyjne pomysły marki. Zapraszamy do świata kociej wyobraźni…
fot. Shutterstock
Laureatka nagrody BAFTA (nagroda Brytyjskiej Akademii Filmowej), animatorka i reżyserka Nina Gantz połączyła siły z wiolonczelistą National Symphony Orchestra (narodowa orkiestra Stanów Zjednoczonych z siedzibą w Waszyngtonie) Davidem Teie, aby stworzyć najnowszy spot. Co z tego wyszło? Zobaczcie sami! Oto najnowsza reklama Whiskas, która działa na koty!
Reklama Whiskas podbija nie tylko ludzkie serca, ale i kocie uszy!
Rezultat połączenia tylu talentów musiał być imponujący. Reklama Abbot Mead Vickers BBDO, stworzona przez Jacka Smedleya i George’a Hackforth-Jonesa, pozwala nam ujrzeć, czego pragną koty. Koncepcja reklamy jest następująca: widz zostaje przeniesiony w świat kociej fantazji. Jednak najważniejsze nie jest to, co widzimy, a to, co słyszymy! I to nie tylko my, ale również koty. Jak się okazuje, ta reklama nie jest tylko dla ludzi!
Koci kompozytor
David Teie to kompozytor i solista z amerykańskiej Symfonicznej Orkiestry Narodowej, który jest pionierem w komponowaniu muzyki dla kotów. Muzyk najpierw zbadał, jak zwierzęta reagują na muzykę, a potem zaczął komponować. Jego praca opiera się na odkryciu, że koty intuicyjnie reagują na dźwięki, które słyszały na wczesnym etapie swojego rozwoju. Większość z nich jest dla ludzi niesłyszalna i niezrozumiała. Celem kociej muzyki jest przede wszystkim sprawianie przyjemności naszym mruczącym pupilom. Jednak całość zdaje się bardzo przyjemna również i dla ludzkiego ucha. Wpływ jego muzycznej pracy na rzecz zmniejszania poziomu stresu u zwierząt został naukowo udowodniony przez Journal of Feline Medicine.
Stworzyliśmy utwór muzyczny, który przemawia do kociego wyjątkowego zakresu dźwiękowego – mówi kompozytor David Teie.
David Teie opracował zarówno ścieżkę dźwiękową reklamy „Mrucz więcej”, jak i towarzyszącą jej playlistę, która będzie dostępna bezpłatnie na Spotify i YouTube. Teledysk, który stał się reklamą, to dzieło animatora Daniela Stanklera. Zobaczcie sami efekt tej współpracy!
Przetestowane działanie
Zanim firma wypuściła reklamę – przetestowała działanie jej ścieżki dźwiękowej na kotach w różnych zakątkach świata. Stwierdzono, że większość przyszłych konsumentów karmy reaguje na reklamę pozytywnie bądź neutralnie. Jane Wakely, dyrektor ds. marketingu w Mars Petcare przekonuje:
Każdy koci opiekun wie, że mruczenie to najlepsza nagroda, jaką można otrzymać od swojego pupila. Wierzymy, że szczęśliwe koty uszczęśliwiają ludzi, dlatego z radością rozpoczynamy kampanię Whiskas, która wywołuje więcej mruczenia. […] Wykorzystujemy świat cyfrowy i najnowsze osiągnięcia technologiczne w celu stworzenia lepszego świata dla zwierząt domowych.
Reklama Whiskas to nie wszystko!
Zespół Whiskas planuje również wydać limitowaną edycję kolekcjonerskiego winylu. Każdy winyl ma mieć nadrukowaną rybkę, która będzie się obracać podczas grania i zabawiać koty, gdy te cieszą się muzyką. Kolejny etap to zaproszenie do współpracy influencerów. Zostaną oni poproszeni o przetestowanie muzyki wraz ze swoim kotem i podzielenie się interakcją na TikToku. Nie da się zaprzeczyć, że firma idzie z duchem czasu! A to wciąż nie koniec pomysłów. Producenci planują stworzenie aplikacji, która zamieniać będzie kocie mruczenie na saszetki Whiskas. Jak? To już nie na naszą głowę!
Wszystko pięknie, ale reklama powiela stereotypy, z którymi walczymy
Zapraszamy do obejrzenia reklamy – nie da się ukryć, że kot znajduje się w centrum jej zainteresowania. Jest ładna dla oka i… dla ucha! Nie tylko kociego, ale i ludzkiego. Nam rzuca się jednak w oczy coś więcej niż piękny świat przedstawiony z perspektywy kociej wyobraźni. Obawiamy się, że reklama ta utwierdza opinię publiczną w kilku stereotypach, z którymi walczymy od lat. Mruczek tonący w morzu sznurków i włóczki. Co więcej – zajadający się bez opamiętania rybami. Hm… Brakuje chyba już tylko miseczki pełnej mleczka i złośliwego posikiwania po kątach. A jak wam podoba się najnowsza reklama firmy Whiskas?
Zapisz się do newslettera Koty.pl i otrzymuj ciekawe treści przed innymi!
Miłośniczka kotów, catsitterka, behawiorystka. Piszę o kotach od wielu lat. O ich naturze uczę się natomiast, odkąd pamiętam. Czuję z kotowatymi niesamowitą więź i porozumienie.
Zobacz powiązane artykuły
22.05.2025
22 maja obchodzimy Dzień Praw Zwierząt. Dlaczego to ważna data?
Ten tekst przeczytasz w 3 minuty
22 maja obchodzimy Dzień Praw Zwierząt – święto ważne nie tylko dla aktywistów i organizacji prozwierzęcych, ale również dla każdej osoby, która traktuje zwierzaki z szacunkiem i troską. To idealna okazja do refleksji nad tym, jak chronimy naszych braci mniejszych i co jeszcze możemy zrobić, by zapewnić im życie wolne od cierpienia.
undefined
20.05.2025
„Narcomichi” – kot przemytnik złapany w Kostaryce
Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
Choć trudno w to uwierzyć, koty coraz częściej stają się niechlubnymi bohaterami przestępczych procederów. W Kostaryce po raz kolejny schwytano kota, który służył jako… żywy kurier narkotykowy. Nagranie z ujęcia kota obiegło świat.
undefined
14.05.2025
Nie tylko karmą żyje kot. Fundacja Psi Los rozpoczęła akcję „Bezpieczny Zwierzak”
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Bezdomne koty zmagają się z chorobami, pasożytami i zaginięciami. Dlatego Fundacja Psi Los rozpoczęła akcję „Bezpieczny Zwierzak”, w której każdy może pomóc za symboliczne 10 zł.
undefined